Dobry wizerunek marki to podstawa skutecznego marketingu

28/10/2024Marketing

Źródło obrazka: freepik.com

Pojęcie brandingu jest czymś o czym wielu przedsiębiorców nie słyszało. Część z nich nawet jeśli w przybliżeniu wie czym jest branding to jednak podchodzi do działań mających budować rozpoznawalną markę z pewnym dystansem. Zdarza się, że podważana bywa sensowność inwestowania czasu i pieniędzy w budowę profesjonalnego wizerunku firmy skupiając się wyłącznie na konwersji sprzedażowej, pozyskiwaniu leadów czy reklamie w Google Ads i social mediach (np. Facebook Ads).

Czym jest branding i dlaczego jest taki ważny?

Każda firma i każda organizacja, wraz z oferowanymi produktami i usługami, potrzebuje atrakcyjnej i unikalnej tożsamości marki, która wyróżniają ją na tle konkurencji i pomaga skutecznie docierać do klientów.

Branding firmy musi być spójny – w każdej formie komunikacji. Od elementów graficznych na stronach internetowych, komunikacji cyfrowej i materiałów marketingowych, po stylizację treści wideo, a nawet ton głosu czy wykorzystywany podkład muzyczny wykorzystywany przez organizację podczas komunikowania się z klientami.

Logo i identyfikacja wizualna firmy

Stworzenie silnej i przekonującej marki powinno być czymś więcej niż tylko skupieniem się na logo firmy. Skuteczny branding wykracza daleko poza atrakcyjny logotyp. Dobre logo jest istotnym, ale jednak tylko elementem całości – to tylko wierzchołek góry lodowej! Spójny przekaz musi być obecny we wszystkim, co firma robi i komunikuje. Silna i jednolita tożsamość marki musi być stosowana wszędzie.

Budowa marki poprzez fotografię i video

Wizerunek eksperta to słowo klucz – nieograniczony dostęp do portali społecznościowych z YouTube daje każdej firmie możliwości promowania konkretnych osób, jak i całej organizacji jako ekspertów w danej dziedzinie. Na temat wizerunku eksperta więcej informacji znajdziecie w naszych innym artykule.

Ciekawe teksty pomagają przykuć uwagę klienta

Content marketing w oparciu o teksty SEO, które nie rażą kiepskim językiem czy pochodzeniem wprost z AI również pomagają w kreacji rozpoznawalnej marki. Poczytny blog firmowy (wcale niekoniecznie wprost i bezpośrednio powiązany z marką) pozwala dotrzeć czytelnikom do treści, których poszukują, a jednocześnie ugruntowują promowaną markę w oczach i umysłach klientów..

Potrzebujesz pomocy grafika? Skontaktuj się z nami!

Bartosz Wiczyński

Jęstę ekpertę… i tak dalej. Konkrety – każda firma potrzebuje dobrze prowadzonego marketingu, brandingu i reklamy i mocno rywalizuje o pozyskanie oraz utrzymanie klienta (o ile nie jest hydraulikiem, mechanikiem czy budowlańcem, ale to osobna historia). Tutaj zgłaszam się – ja – specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze graficznej i marketingowej firm krajowych i zagranicznych. Od kilkunastu lat tworzę strony internetowe, układam strategie marketingowe, prowadzę obsługę social mediów, projektuję graficznie, fotografuję i kręcę wideo. Stale poszukuję wiedzy i doskonalę swój warsztat. Oczywiście nie działam sam, mam sprawdzony zespół współpracowników, dzięki czemu kompleksowo i ramach „jednego biurka” zapewniam wysokiej jakości usługi marketingowe skutecznie i w optymalnej cenie.