Strona internetowa musi być dobra!

30/10/2024Sklepy internetowe

Źródło obrazka: freepik.com

Firmowa strona internetowa jest jednym z najważniejszych narzędzi w każdym „arsenale” marketingowym. To miejsce, w którym klienci szukają informacji o produktach i usługach, i jest to jedno z pierwszych miejsc, do których trafiają, gdy chcą coś kupić. Aby witryna internetowa była skuteczna, musi zostać dobrze zaprojektowana i być przyjazna dla użytkownika. Musi być również regularnie aktualizowana o nowe treści, które odzwierciedlają najnowsze zmiany w firmie i ofercie. Przedstawiam sześć ważnych powodów, dla których warto poświęcić czas i uwagę tworząc stronę internetową i dopracować ją tak by przyciągała klientów.

Strona internetowa to podstawa obecności w sieci każdego przedsiębiorstwa

Jeśli chodzi o obecność w Internecie, strona internetowa jest niezbędna. To podstawa cyfrowego śladu i to tam potencjalni klienci mogą dowiedzieć się więcej o firmie. Profesjonalny projekt strony internetowej pomoże zrobić dobre pierwsze wrażenie na odwiedzających i pomoże wyróżnić się na tle konkurencji. W przypadku większości usług i wielu produktów nowy klient będzie chciał dowiedzieć się więcej i w tym celu wejdzie na stronę internetową. Niezależnie czy chodzi o firmę handlującą materiałami budowlanymi, kancelarię prawną czy gabinet stomatologiczny – wiele osób przed skorzystaniem z oferty przynajmniej chwilę poświęci na to by dowiedzieć się więcej.

Strona internetowa pomaga w dotarciu szerszego grona odbiorców

Chcąc dotrzeć do większej liczby odbiorców organicznie, posiadanie strony internetowej jest kluczowe. Tworząc stronę internetową, biznes otwiera się dla zupełnie nowej grupy ludzi, którzy mogliby o firmie nie słyszeć nigdy. A dzięki szybkiej, responsywnej stronie dotarcie do odbiorców na całym świecie jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Strona internetowa może sprawić, że biznes będzie bardziej wydajny

Dysponując miejscem, w którym klienci mogą znajdować informacje o produktach lub usługach, można zwiększyć wydajność i sprawność firmy. W jaki sposób? Dobrze zorganizowana strona internetowa pomaga w oszczędności czasu i pieniędzy, ułatwiając klientom znalezienie tego, czego potrzebują od razu – bez dzwonienia do BOK, wysyłania emaili czy inicjowania czatu. Jeśli jednak pytania zostaną zadane to udzielanie odpowiedzi potrwa krócej dzięki możliwości odesłania go do odpowiedniej zakładki na stronie internetowej.

Strona internetowa może pomóc zbudować wiarygodność

Klienci są bardziej skłonni zaufać firmie, która ma profesjonalną stronę internetową. Posiadanie strony internetowej jest postrzegane jako norma, ale również swoista oznaka legalności i może pomóc w budowaniu wiarygodności wśród potencjalnych klientów ułatwiając im zapoznanie się z portfolio, referencjami czy opiniami z różnych portali takich jak Google Maps.

Strona internetowa może być potężnym narzędziem marketingowym

Strona internetowa może być funkcjonalnym i skutecznym narzędziem marketingowym dla firmy. Wykorzystanie w pełni potencjału witryny, pomoże w organicznym dotarciu do większej liczby klientów i wygenerowaniu większej sprzedaży. Dzięki odpowiedniej strategii strona internetowa może być i powinna być istotną częścią ogólnych działań marketingowych.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją obecność w Internecie, czy chcesz polepszyć swoją widoczność w sieci, posiadanie witryny jest niezbędne dla każdej firmy.

Strona internetowa pomaga wyróżnić się na tle konkurencji

Strona internetowa jest niezbędna, ponieważ to tam potencjalni klienci, osoby które przypadkowo trafiły na dany produkt czy usługę bądź nawet dotychczasowi klienci mogą dowiedzieć się więcej o firmie. Dobrze zaprojektowana strona internetowa pomaga w wywieraniu dobrego pierwszego wrażenia na odwiedzających i w wyróżnianiu się na tle konkurencji. Zastosowanie rozwiązań ułatwiających klientom zakup takich jak: różnego rodzaju kreatory produktu, automatycznej wyceny, dostosowania produktu do danych potrzeb, ułatwienia w dokonaniu zamówienia czy wyszukiwarka produktów lepsza i łatwiejsza w użyciu to przewagi, które mogą zadecydować o tym, że to właśnie ta firma dostarczy produkt bądź usługę i osiągnie konwersję sprzedażową. Do każdego przedsiębiorstwa należy podejść indywidualnie i zastanowić się jakie funkcjonalności zaspokoją wszelkie racjonalne i irracjonalne potrzeby klientów, którzy wejdą na stronę internetową.

Potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu pracy? Nasz zespół ekspertów pomoże Ci stworzyć profesjonalną stronę internetową, która spełni Twoje potrzeby. Skontaktuj się z nami by uzyskać bezpłatną wycenę oraz profesjonalne doradztwo!

Bartosz Wiczyński

Jęstę ekpertę… i tak dalej. Konkrety – każda firma potrzebuje dobrze prowadzonego marketingu, brandingu i reklamy i mocno rywalizuje o pozyskanie oraz utrzymanie klienta (o ile nie jest hydraulikiem, mechanikiem czy budowlańcem, ale to osobna historia). Tutaj zgłaszam się – ja – specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze graficznej i marketingowej firm krajowych i zagranicznych. Od kilkunastu lat tworzę strony internetowe, układam strategie marketingowe, prowadzę obsługę social mediów, projektuję graficznie, fotografuję i kręcę wideo. Stale poszukuję wiedzy i doskonalę swój warsztat. Oczywiście nie działam sam, mam sprawdzony zespół współpracowników, dzięki czemu kompleksowo i ramach „jednego biurka” zapewniam wysokiej jakości usługi marketingowe skutecznie i w optymalnej cenie.