Pokaż mi wizytówkę, a powiem Ci skąd jesteś…

6/10/2024Druk, Projekty

Kartonik z nazwiskiem i logo firmy. Co może być ciekawego w niepozornej wizytówce 90×50 mm… Czekaj, a dlaczego nie 85×55? Ok, tak więc już opowiadamy!

Standardy wizytówek

Właściwie to od tego trzeba zacząć. Czy wiesz, że istnieją dwa podstawowe wymiary wizytówek zachodnie i wschodnioeuropejskie? Często spotykany w Polsce standard to 90×50 mm i jest to standard właściwy dla państw byłego bloku wschodniego. Na Zachodzie stosuje się wymiary 85×55 mm. Ten ostatni format powoli się upowszechnia i dobrze jest widziane jego przestrzeganie, chociażby z tego względu, że za szeroka wizytówka może nie zmieścić się do wizytownika potencjalnego klienta bądź kontrahenta.

Atrakcyjne projekty wizytówek

Wizytówka to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Musi być atrakcyjna, aby zapadała w pamięć i przyciągała uwagę potencjalnych klientów. Oto kilka wskazówek, jak zaprojektować ciekawą wizytówkę:
Znajdź swój unikalny styl. Wizytówka powinna odzwierciedlać styl i charakter twojej firmy.

  • Wysoka jakość grafiki

Wizytówka powinna być dobrze wydrukowana i mieć wysokiej jakości grafikę, aby wyglądać profesjonalnie.

  • Prosta i czytelna

Wizytówka powinna być prosta i łatwa do zrozumienia. Zbyt dużo informacji może być przytłaczające.

  • Właściwy układ

Wizytówka powinna mieć odpowiedni układ, taki jak logo, imię i nazwisko, adres i numery telefonu.

  • Kolorystyka

Wizytówka powinna mieć spójną kolorystykę z innymi elementami identyfikacji wizualnej twojej firmy.

  • Unikalne elementy

Możesz dodać unikalne elementy, takie jak zdjęcia lub grafiki, aby wyróżnić się spośród innych wizytówek.

  • Spójność

Wizytówka powinna być spójna z innymi elementami identyfikacji wizualnej twojej firmy, takimi jak papier firmowy i strona internetowa.

Pamiętaj, że wizytówka jest twoją pierwszą szansą na zrobienie dobrego wrażenia więc warto poświęcić czas na jej zaprojektowanie. Udanego projektowania!

Bartosz Wiczyński

Jęstę ekpertę… i tak dalej. Konkrety – każda firma potrzebuje dobrze prowadzonego marketingu, brandingu i reklamy i mocno rywalizuje o pozyskanie oraz utrzymanie klienta (o ile nie jest hydraulikiem, mechanikiem czy budowlańcem, ale to osobna historia). Tutaj zgłaszam się – ja – specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze graficznej i marketingowej firm krajowych i zagranicznych. Od kilkunastu lat tworzę strony internetowe, układam strategie marketingowe, prowadzę obsługę social mediów, projektuję graficznie, fotografuję i kręcę wideo. Stale poszukuję wiedzy i doskonalę swój warsztat. Oczywiście nie działam sam, mam sprawdzony zespół współpracowników, dzięki czemu kompleksowo i ramach „jednego biurka” zapewniam wysokiej jakości usługi marketingowe skutecznie i w optymalnej cenie.