Standardy wizytówek
Właściwie to od tego trzeba zacząć. Czy wiesz, że istnieją dwa podstawowe wymiary wizytówek zachodnie i wschodnioeuropejskie? Często spotykany w Polsce standard to 90×50 mm i jest to standard właściwy dla państw byłego bloku wschodniego. Na Zachodzie stosuje się wymiary 85×55 mm. Ten ostatni format powoli się upowszechnia i dobrze jest widziane jego przestrzeganie, chociażby z tego względu, że za szeroka wizytówka może nie zmieścić się do wizytownika potencjalnego klienta bądź kontrahenta.
Atrakcyjne projekty wizytówek
Wizytówka to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Musi być atrakcyjna, aby zapadała w pamięć i przyciągała uwagę potencjalnych klientów. Oto kilka wskazówek, jak zaprojektować ciekawą wizytówkę:
Znajdź swój unikalny styl. Wizytówka powinna odzwierciedlać styl i charakter twojej firmy.
- Wysoka jakość grafiki
Wizytówka powinna być dobrze wydrukowana i mieć wysokiej jakości grafikę, aby wyglądać profesjonalnie.
- Prosta i czytelna
Wizytówka powinna być prosta i łatwa do zrozumienia. Zbyt dużo informacji może być przytłaczające.
- Właściwy układ
Wizytówka powinna mieć odpowiedni układ, taki jak logo, imię i nazwisko, adres i numery telefonu.
- Kolorystyka
Wizytówka powinna mieć spójną kolorystykę z innymi elementami identyfikacji wizualnej twojej firmy.
- Unikalne elementy
Możesz dodać unikalne elementy, takie jak zdjęcia lub grafiki, aby wyróżnić się spośród innych wizytówek.
- Spójność
Wizytówka powinna być spójna z innymi elementami identyfikacji wizualnej twojej firmy, takimi jak papier firmowy i strona internetowa.
Pamiętaj, że wizytówka jest twoją pierwszą szansą na zrobienie dobrego wrażenia więc warto poświęcić czas na jej zaprojektowanie. Udanego projektowania!