Uzupełnij brief strony internetowej i zyskaj lepszą stronę

29/11/2022Strony internetowe

Źródło obrazka: freepik.com

Briefy stron internetowych są to proste, ale niesamowicie skuteczne formularze, które pomagają przygotować stronę internetową zgodną z Twoimi potrzebami, a jednocześnie przyspieszają pracę webmastera. Dzięki 1-2-stronicowemu briefowi ułatwiony zostaje przepływ informacji między zlecającym stronę, a agencją graficzną od samego początku realizacji projektu. W tym artykule znajdziesz wszystko, co warto wiedzieć o briefach dotyczących stron internetowych, aby zrealizować projekt szybko, trafnie i w dobrej cenie.

Skorzystaj na wypełnieniu briefa strony internetowej

Dzięki uzupełnieniu Briefa wykonawca stron internetowej może przedstawić Ci dokładną wycenę dopasowaną do Twoich potrzeb. Praca nad stroną internetową przebiegnie znacznie szybciej. Wymagania określone w poszczególnych punktach pozwolą na usystematyzowanie pracy w procesie tworzenia.
Od razu na stronie pojawią się pożądane funkcje, widżety, rozwiązania i kluczowe elementy. Dzięki briefowi wiadomo jakie funkcjonalności ma posiadać dana strona internetowa, jakiego układu stron oczekuje zamawiający ją klient, jakie pluginy i integracje mają zostać zaimplementowane.

Kluczowe elementy, które powinien zawierać każdy dobry brief strony internetowej

Jeszcze zanim przystąpisz do wypełnienia briefu rozpisz sobie na kartce bądź w dokumencie Word na komputerze dlaczego chcesz zrobić nową stronę, czego się po niej spodziewasz i jakie wymień w punktach elementy, które powinny się na niej znaleźć. Wypisz wszystko to co chciałbyś, aby pojawiło się na Twojej stronie internetowej, wypisz wszystkie funkcje jakie ma posiadać Twoja strona internetowa, czy chciałbyś np. mieć jakieś dodatkowe integracje bądź rozwiązania typu Google Analytics.

Określ cel swojej nowej strony i wskaż w briefie swój „target”

Zastanów się nad tym kto należy do Twojej grupy docelowej oraz jaki komunikat chcesz mu przekazać. Strona internetowa jest ważnym elementem komunikacji marketingowej więc powinna być spójna z resztą wizji przedsiębiorstwa, marki osobistej, etc.

Przemyśl również i wskaż to wyraźnie projektantowi strony czy Twoja strona ma być prostą wizytówką z danymi kontaktowymi, portalem szczegółowo prezentującym ofertę firmy czy sklepem internetowym zsynchronizowanym np. z Allegro.

Cel powinien być zdefiniowany od samego początku i nie ulegać zmianie do końca projektu. W briefie lepiej napisać więcej niż mniej, ponieważ kluczowe jest poprawne zrozumieniu pomysłu zlecającego stronę przez realizującego ją grafika.

Bartosz Wiczyński

Jęstę ekpertę… i tak dalej. Konkrety – każda firma potrzebuje dobrze prowadzonego marketingu, brandingu i reklamy i mocno rywalizuje o pozyskanie oraz utrzymanie klienta (o ile nie jest hydraulikiem, mechanikiem czy budowlańcem, ale to osobna historia). Tutaj zgłaszam się – ja – specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze graficznej i marketingowej firm krajowych i zagranicznych. Od kilkunastu lat tworzę strony internetowe, układam strategie marketingowe, prowadzę obsługę social mediów, projektuję graficznie, fotografuję i kręcę wideo. Stale poszukuję wiedzy i doskonalę swój warsztat. Oczywiście nie działam sam, mam sprawdzony zespół współpracowników, dzięki czemu kompleksowo i ramach „jednego biurka” zapewniam wysokiej jakości usługi marketingowe skutecznie i w optymalnej cenie.