Źródło obrazka: freepik.com
Skorzystaj na wypełnieniu briefa strony internetowej
Dzięki uzupełnieniu Briefa wykonawca stron internetowej może przedstawić Ci dokładną wycenę dopasowaną do Twoich potrzeb. Praca nad stroną internetową przebiegnie znacznie szybciej. Wymagania określone w poszczególnych punktach pozwolą na usystematyzowanie pracy w procesie tworzenia.
Od razu na stronie pojawią się pożądane funkcje, widżety, rozwiązania i kluczowe elementy. Dzięki briefowi wiadomo jakie funkcjonalności ma posiadać dana strona internetowa, jakiego układu stron oczekuje zamawiający ją klient, jakie pluginy i integracje mają zostać zaimplementowane.
Kluczowe elementy, które powinien zawierać każdy dobry brief strony internetowej
Jeszcze zanim przystąpisz do wypełnienia briefu rozpisz sobie na kartce bądź w dokumencie Word na komputerze dlaczego chcesz zrobić nową stronę, czego się po niej spodziewasz i jakie wymień w punktach elementy, które powinny się na niej znaleźć. Wypisz wszystko to co chciałbyś, aby pojawiło się na Twojej stronie internetowej, wypisz wszystkie funkcje jakie ma posiadać Twoja strona internetowa, czy chciałbyś np. mieć jakieś dodatkowe integracje bądź rozwiązania typu Google Analytics.
Określ cel swojej nowej strony i wskaż w briefie swój „target”
Zastanów się nad tym kto należy do Twojej grupy docelowej oraz jaki komunikat chcesz mu przekazać. Strona internetowa jest ważnym elementem komunikacji marketingowej więc powinna być spójna z resztą wizji przedsiębiorstwa, marki osobistej, etc.
Przemyśl również i wskaż to wyraźnie projektantowi strony czy Twoja strona ma być prostą wizytówką z danymi kontaktowymi, portalem szczegółowo prezentującym ofertę firmy czy sklepem internetowym zsynchronizowanym np. z Allegro.
Cel powinien być zdefiniowany od samego początku i nie ulegać zmianie do końca projektu. W briefie lepiej napisać więcej niż mniej, ponieważ kluczowe jest poprawne zrozumieniu pomysłu zlecającego stronę przez realizującego ją grafika.