Jak pozyskać dobre leady?

30/05/2022Marketing

Źródło obrazka: freepik.com

Jednym z podstawowych zadań marketingowców jest pozyskiwanie wartościowych leadów. Każda osoba, która próbowała zbudować choć niewielką bazę kontaktów potencjalnych klientów zgodną z RODO i wymogami innych aktów prawnych, wie że jest to zadanie bardzo trudne i długotrwałe. Naszym zdaniem jedną z najlepszych „wunderwaffe”, które pozwolą pozyskać sensowne i liczne leady są branżowe, tematyczne webinaria.

Dlaczego należy budować bazę danych?

Pozyskanie dobrych kontaktów pozwoli nawiązać relacje nie tylko z osobami, które już zapoznały się z ofertą firmy, ale również z potencjalnymi klientami, którzy dopiero zaczynają interesować się konkretnym zagadnieniem.

Problemy ze zgromadzeniem leadów

Internauci coraz częściej zdają sobie sprawę, że ich dane osobowe mają realną wartość. Nierzadko obawiają się, też ich numery bądź adresy email trafią do baz sprzedawców fotowoltaiki, „prezentacji medycznych” czy też pokazów garnków. I te obawy są w pełni uzasadnione! Dlatego zdecydowana większość konsumentów podaje swoje dane tylko jeśli dostrzegą w tym jakąś korzyść dla siebie.

Sprawdzone sposoby na rozbudowę bazy kontaktów

Istnieje wiele różnych możliwości w zakresie pozyskania dobrej bazy kontaktów. Odradzamy natomiast zakupy gotowych baz ponieważ są one zwykle bardzo słabe jakościowo (wiele z kontaktów po prostu nie jest poprawnych), jak również ze względu na obowiązujące przepisy w tym zakresie.

Z naszych doświadczeń wynika, że sposobami na budowę własnej i przydatnej bazy kontaktów są m.in.:

bezpłatne ebooki do ściągnięcia ze strony w formule „download after email”
raporty branżowe i inne materiały (PDF, audio, video, arkusze Excel) możliwe do pobrania po zostawieniu emaila
eventy zdalne (np. konsultacje z ekspertami, live itd.) i stacjonarne oraz
webinary – o których piszemy więcej w tym artykule.

Webinary to prawdziwe „kopalnie” leadów

Webinary to formuła atrakcyjna i interaktywna. Pozwala nie tylko zobaczyć prowadzącego, jego materiały, prezentację i inne treści, ale również zdać pytanie i uzyskać bezpośrednią odpowiedź. Z naszego doświadczenia wynika, że nierzadko więcej leadów pozyskamy organizując webinar na 50 czy 100 osób niż wrzucając ten sam materiał na YouTube, Facebook czy LinkedIn (zasięgi organiczne).

Zdalne szkolenia wykorzystują format wideo – zdecydowanie najwygodniejszy z punktu widzenia użytkowników sposób pozyskania wiedzy. Webinary pozwalają bezpośrednio spotykać się z potencjalnymi klientami i budować z nimi trwałe relacje. Odpowiedni konfigurując kampanię marketingową mającą wypromować wydarzenie możemy do minimum skrócić czynności organizacyjne automatyzując wiele procesów. W tym celu dobrze jest skorzystać z takich narzędzi do prowadzenia webinarów jak Clickmeeting oraz narzędzi marketingu cyfrowego jak np. Salesmanago.

W kolejnym artykule przedstawimy krótki schemat, który pomoże w organizacji udanego webinaru. Do zobaczenia!

Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie pozyskania ledów bądź organizacji webinaru skontaktuj się z nami.

Bartosz Wiczyński

Jęstę ekpertę… i tak dalej. Konkrety – każda firma potrzebuje dobrze prowadzonego marketingu, brandingu i reklamy i mocno rywalizuje o pozyskanie oraz utrzymanie klienta (o ile nie jest hydraulikiem, mechanikiem czy budowlańcem, ale to osobna historia). Tutaj zgłaszam się – ja – specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze graficznej i marketingowej firm krajowych i zagranicznych. Od kilkunastu lat tworzę strony internetowe, układam strategie marketingowe, prowadzę obsługę social mediów, projektuję graficznie, fotografuję i kręcę wideo. Stale poszukuję wiedzy i doskonalę swój warsztat. Oczywiście nie działam sam, mam sprawdzony zespół współpracowników, dzięki czemu kompleksowo i ramach „jednego biurka” zapewniam wysokiej jakości usługi marketingowe skutecznie i w optymalnej cenie.