Jak prowadzić media społecznościowe w branży budowlanej?

12/11/2024Social media

Źródło obrazka: freepik.com

Branża budowlana jest bardzo specyficzna. Szczególnie jeśli chodzi o marketing nie można stosować tutaj schematów znanych z innych branż niezależnie czy firma budowlana działa w relacjach B2B czy B2C. W dzisiejszym artykule zawarłem krótki poradnik w zakresie publikacji w mediach społecznościowych. Większość wykonawców niestety nie wie jak dobierać treści, co często skutkuje utratą potencjalnych projektów. Jeśli chcesz zwiększyć swoją obecność w sieci, jesteś we właściwym miejscu, zapraszam do lektury!

Dlaczego warto publikować w mediach społecznościowych?

Na start teza, z którą nie do końca się zgadzam – obecnie obserwujemy ogromny przełom, w którym tradycyjne formy reklamy, takie jak telewizja, radio czy billboardy, są wypierane przez media społecznościowe, e-maile i strony internetowe. No nie do końca, rzeczywiście możliwości dotarcia z wykorzystaniem internetu czy emaila są ogromne, ale moim zdaniem, firmy często zapominają o tradycyjnych nośnikach, które często są bardzo skuteczne. Nie zmienia to faktu, że mocna obecność w internecie, połączona i podłączona do procesu sprzedaży (czytaj zsynchronizowanie marketingu z łatwym zakupem), zwiększa skuteczność firmy na rynku i zapewnia konwersję.

Regularne publikowanie wartościowych treści w mediach społecznościowych może pomóc wyróżnić się na tle innych wykonawców, co w efekcie może przynieść więcej wygranych przetargów czy przyjętych zleceń. Zawsze to powtarzam – należy budować wizerunek eksperta – niezależnie od tego, czy nam się to podoba, to naprawdę działa.

Jak znaleźć czas na media społecznościowe?

Ten punkt jest kluczowy w przypadku małych firm budowlanych, ponieważ z tym jest zwykle największy problem. Zrozumienie tego jak ważne jest regularne publikowanie treści, to jedno – przedsiębiorcy są to w stanie przyjąć do wiadomości. Problemem dla wielu wykonawców jest jednak brak czasu. Oto kilka typowych przeszkód i sposoby, jak sobie z nimi poradzić:

Za dużo czasu spędzasz na placu budowy i rzadko bywasz w biurze

Postów nie musisz tworzyć w biurze, ba, nie jest do tego potrzebny komputer. Wystarczy zainstalować aplikacę LinkedIn czy Instagram i w miarę wygodnie można pisać treści czy edytować krótkie wideo w VN czy CapCut. Jeśli nie stać Cię na zatrudnienie marketingowca, a sam nie chcesz się zajmować postami rozważ inne opcje: znajdź młodszego pracownika w małym wymiarze etatu, którego możesz przeszkolić do tych czynności lub zleć to na zewnątrz agencji specjalizującej sie w marketingu.

Masz za dużo kosztorysów do zrobienia

Jeśli obciążają Cię kosztorysy, skorzystaj z usług firmy oferującej tworzenie wycen. Zlecając to zadanie, zyskujesz czas na bardziej strategiczne działania, takie jak sprzedaż i marketing. Trochę to porada jak „zmień pracę i weź kredyt”, ale doba się nie rozciągnie.

Jesteś jednoosobową firmą

Wielu mniejszych wykonawców zajmuje się wszystkim samodzielnie – zarządzaniem, sprzedażą, finansami i marketingiem. Rozwiązaniem jest zatrudnienie ludzi do wsparcia. Jeśli to nie jest możliwe, wróć do pierwszego punktu.

Nie wiesz, co publikować

To częsty problem. Możesz dokumentować swoją codzienną pracę i tworzyć treści z inspiracji, które przynosi każdy dzień, pokazywać realizacje, pokazywać zadowolonych klientów, opowiedzieć coś ciekawego o zastosowanej technologii. Jest naprawdę dużo do opowiedzenia!

Co to jest kalendarz treści?

Mały pomocnik budowlańca – kalendarz treści. Jest to plan postów, który mówi, co publikować i kiedy. Każdy post ma określony cel – czy to budowanie zaangażowania, wzmacnianie Twojej pozycji eksperta, czy promowanie marki. Przestrzeganie takiego kalendarza ułatwia regularne publikowanie wartościowych treści.

Przykładowy kalendarz treści

Tydzień 1:
1. Wideo przedstawiające Ciebie i Twoją firmę.
2. Wideo z poradą dla klientów.
3. Krótkie wideo rozwijające temat z poprzedniego dnia.
4. Prezentacja Twojej pracy nad realizacją.
5. Cytat z jednego z poprzednich wideo na tle obrazu.
6. Kolejna prezentacja pracy.
7. Kulisy działalności Twojej firmy (np. zdjęcie zespołu w przerwie).

Tydzień 2:
1. Dłuższe wideo na wybrany temat.
2. Dwa obrazy z cytatami.
3. Dwa krótkie wideo nawiązujące do dłuższego wideo.
4. Pokazanie ukończonego projektu.
5. Kulisy pracy.
6. Krótka porada dla potencjalnych klientów.
7. Aktualizacja statusu – informacja o bieżącej działalności.

Po dwóch tygodniach masz już solidną bazę treści na swojej stronie. Kolejne tygodnie zawierają stopniowo coraz bardziej zaawansowane strategie, publikowanie krótkich filmów i opowiadanie „wojennych” historii z placu budowy.

Podsumowanie

Publikowanie treści w mediach społecznościowych nie jest skomplikowane. Kluczowym celem jest systematyczne tworzenie wartościowych treści, które promują markę i budują zaufanie. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na zdobycie nowych projektów i klientów. Gotowy, aby zacząć? W razie czego skontaktuj się z nami i postaramy się pomóc.

Bartosz Wiczyński

Jęstę ekpertę… i tak dalej. Konkrety – każda firma potrzebuje dobrze prowadzonego marketingu, brandingu i reklamy i mocno rywalizuje o pozyskanie oraz utrzymanie klienta (o ile nie jest hydraulikiem, mechanikiem czy budowlańcem, ale to osobna historia). Tutaj zgłaszam się – ja – specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze graficznej i marketingowej firm krajowych i zagranicznych. Od kilkunastu lat tworzę strony internetowe, układam strategie marketingowe, prowadzę obsługę social mediów, projektuję graficznie, fotografuję i kręcę wideo. Stale poszukuję wiedzy i doskonalę swój warsztat. Oczywiście nie działam sam, mam sprawdzony zespół współpracowników, dzięki czemu kompleksowo i ramach „jednego biurka” zapewniam wysokiej jakości usługi marketingowe skutecznie i w optymalnej cenie.