Źródło obrazka: freepik.com
Indywidualna identyfikacja Twojej marki wyróżnia Cię na tle konkurencji. Składa się z charakterystycznego zestawu elementów, takich jak: logo, motto/claim, dobór kolorystyki i czcionek oraz zespół komunikatów, które komunikują potencjalnym klientom misję i wartości Twojej firmy. Trudno przecenić znaczenie silnej tożsamości marki, ponieważ to ona mówi ludziom, czym jest Twoja firma i to ona zapewnia, że klientci łatwiej rozpoznają Twoją markę bez względu na to, gdzie pojawiają się Twoje produkty lub treści. Z biegiem czasu ta znajomość buduje zaufanie i wiarygodność, aby ostatecznie zwiększyć Twoje zyski. Jak więc skutecznie zwiększyć rozpoznawalność swojej marki?
PO PIERWSZE – Stwórz przyciągające wzrok logo i chwytliwy slogan/claim
Twoje logo powinno reprezentować to, czym zajmuje się Twoja firma i co reprezentujesz. Zachowaj prostotę, używając kolorów marki, wyraźnej grafiki i wyraźnej czcionki, która jest skalowalna. Chwytliwe slogany są również świetne do rozpoznania marki, ponieważ zapadają w pamięć ludzi. Mogą być trudne do stworzenia, ponieważ masz tylko kilka słów do pracy, ale są bardzo skuteczne.
PO DRUGIE PRIMO – Angażuj się w mediach społecznościowych
Chociaż nie musisz być na każdej platformie mediów społecznościowych, powinieneś być na tych najbardziej odpowiednich dla Twojej firmy i grupy docelowej. Ważne jest również, abyś nie publikował treści bez angażowania swoich obserwatorów. W podpisach umieszczaj wyraźne CTA, korzystaj z ankiet, aby zadawać pytania i odpowiadać na komentarze. W ten sposób nawiążesz relację i pojawisz się w ich powiadomieniach.
OK, PRZECHODZIMY DO KROKU TRZECIEGO – Podziel się swoją historią
Twoja marka to coś więcej niż logo. Dzielenie się historią Twojej marki wyróżni Cię na tle konkurencji i stworzy kontakty z ludźmi, którzy mogą odnieść się do Twojego celu i celów. Bądź autentyczny i pokaż trochę osobowości. Wyróżnij zarówno zmagania, jak i sukcesy oraz wyjaśnij, dlaczego uważasz, że to, co oferujesz, jest ważne i przynosi korzyści użytkownikowi końcowemu.
PUNKT CZWARTY – Regularnie dostarczaj swój content np. za pomocą newslettera
Jednym z Twoich najlepszych narzędzi promocyjnych jest e-mail marketing. W końcu dużo łatwiej jest sprzedawać istniejącym klientom i ciepłym/gorącym leadom niż nowym klientom. Oprócz promowania swojej oferty, umieszczaj wartościowe wiadomości e-mail za pomocą linków do przydatnych postów na blogu i zapewniaj ekskluzywne rabaty, aby nagradzać lojalność i satysfakcję z pomocy. Upewnij się, że e-maile są responsywne na urządzeniach mobilnych i trzymaj się regularnego harmonogramu, aby uzyskać lepsze wskaźniki otwarć.
HALO, JESTEŚ Z NAMI? – Bądź konsekwentny
Spójność wizualna pomaga budować rozpoznawalność i zaufanie do marki. Chociaż Twoje materiały drukowane mogą różnić się od Twoich zasobów internetowych pod względem formatu to kolory, motyw, czcionki i komunikaty powinny pozostać spójne. Stworzenie jasnego zestawu wytycznych dotyczących marki, do których mogą się odwoływać graficy, to świetny sposób na zapewnienie spójnego wyglądu i odczucia w całym marketingu – np. stworzenie księgi znaku.
PO SZÓSTE – Monitoruj i dostosowuj się do sytuacji
Wreszcie, należy regularnie oceniać i udoskonalać tożsamość marki, aby zachować konkurencyjność na rynku. Przeprowadź ankietę wśród klientów, aby zobaczyć, co myślą o Twojej marce i zidentyfikuj komunikat, który przekazujesz – jeśli nie jest to cel, do którego dążyłeś, wprowadź zmiany, aby osiągnąć swoje cele. Powinieneś także monitorować komentarze i recenzje w mediach społecznościowych, aby zobaczyć, co ludzie mówią o Twojej marce, i śledzić dane demograficzne osób, które wchodzą z Tobą w interakcję i kupują Twoje produkty, aby upewnić się, że docierasz do docelowych odbiorców.
Potrzebujesz pomocy w identyfikacji marki? Wzmocnienie rozpoznawalności marki to w praktyce trudne zadanie. Zespół Awesomes.pl ma bogate doświadczenie w budowaniu tożsamości marki dla klientów o różnych rozmiarach i charakterze działalności. Skontaktuj się z naszą agencją brandingową z siedzibą w Poznaniu już dziś, a poprowadzimy Cię krok po kroku przez ten proces i wspólnie wypracujemy sukces.